info@eipc.se +46 8 403 058 30

EIPC Helpdesk

EIPC Helpdesk är grunden i vårt erbjudande och ger tillgång till IT-drift och -support med en service och tillgänglighet utöver det vanliga. Tjänsten är framtagen för att göra vårt erbjudande enkelt och tydligt.

  • Ordning och reda
    • Inventering (hårdvara, mjukvara, licenser)
    • Regelbundna rapporter.
  • Snabb hjälp när du behöver det, där du behöver det
    • Snabb hjälp via telefon, e-post och chatt.
    • Fjärråtkomst till dator.
    • Bollplank IT-relaterade frågor (inköpsråd, effektivisering).
    • Underhåll när du inte använder datorn.
    • Larm (prestanda, utrymmesbrist etc).
  • Säkert
    • Skydd mot skadlig kod.
    • Intrångsskydd.
    • Automatiserad uppdatering av programvaror och drivrutiner.
    • Säkerhetsnyheter.